31 August 2005

一切了无痕

看不见痕迹,并不表示不曾存在。

我的眼泪,没有在你们的面前流下,那不代表我不伤心。我做的一切并不求你们的知恩图报,也不为了达到什么表面的风光。能令我满足的是你们终究能够获得一些益处,不至于一无所得地走出我们的师生缘。

今天的我,欲哭却强忍了泪水。叫我心痛的是我们的默契竟然如此淡薄,一年多的相处似乎没让你们明白我的用心。还有少过一个星期,你们就要上考试了,怎么还不能认真一些呢?

日后,我们就要分道扬镳了。总有那么一天,“张老师”会在你们的回忆里消失,一切了无痕迹。大家的人生将各自继续,各自经历自己的酸甜苦辣。身为此时此刻的“张老师”,我有义务不断重复我对你们的叮咛(罗嗦?唠叨?),无论如何,这是我的使命。

待会儿要到学校庆祝教师节,心里无限感慨。沉重又无奈吧。我不知道为什么我这么在乎你们,在乎得变得过于容易受到情绪上的波动。也许,这是我欠你们的,偿还了就不不相欠了。






2 comments:

Anonymous said...

sometimes.. tings ain't the way u tink it is... not tt no one noes wat u've been doin for us.. i've seen it for myself.. i've felt it..
all ur efforts.. ur determinations.. the class can be real disappointing at times... but dun let it bring u down k! u're always a great tcher... =]]

limkq said...

yeah...agree...as long as u tried ur best..no regret ok...we r always there for u...n we can c..u really put in alot of effort..writing compos...printing notes...guiding us all the way...mus jiayou ok...sumtimes sumthingy happen unexpectedly...n we wun noe wat will happen in future...so..enjoy urself later ok...haf fun!!