7 May 2008

原来这是灵感的来源……

在地铁上听陈绮贞的《After 17》MP3,上网找歌词回味的时候惊喜发现,Cheer创作的灵感来自一首英文歌曲, 即Keren Ann的"Seventeen"。

Seventeen
look at me i'm only seventeen
the many years between us
have been broken
look at me under the evergreen
life is a mellow dream
almost unspoken

by the way
you said you're here to stay
let me love you til tomorrow
then it will last a year and a day
maybe we're here to forget

look at me, i'm only seventeen
it hasn't been too long
but it's been lonely
look at me,
and smell the tangerine

life is a mellow song
but only only
by the time
you reach your lemon-lime

i will love you till tomorrow
then it will last a year and a day
maybe we're here to forget
look at me, i'm only seventeen
it hasn't been too long
but it's been lonely

look at me, under the evergreen
life is a mellow song
if only only...

淡淡的忧伤,只有回忆体能够承载的那种逝去青春恋情的况味。

再看看绮贞的《After 17》:

一步一步走过昨天我的孩子气
我的孩子气给我勇气
每天每天电视里贩卖新的玩具
我的玩具是我的秘密

自从那一天起 我自己做决定
自从那一天起 不轻易接受谁的邀请
自从那一天起 听我说的道理
When I am after 17

一步一步走过昨天我的孩子气
孩子气保护我的身体
每天每天电视里贩卖新的玩具
我的玩具就是我自己

自从那一天起 我自己做决定
自从那一天起 不在意谁的否定
自从那一天起 听我说的道理
When I am after 17

When I am after 17

成长就是这么一回事的吧, 我, 即将在迟到了整整10年以后体验到……

No comments: